Zapowiedź "Tak dziś jemy. Biografia jedzenia" B. Wilson

Kliknijcie w obrazek, żeby dowiedzieć się więcej

Dzisiaj znowu przychodzę z zapowiedzią, a co! Szczególnie że tematyka wydaje się naprawdę interesująca, bo kto z nas przynajmniej raz w życiu nie zastanowił się nad tym, co je? Albo czy wybrać zdrowszą, pełnoziarnistą wersję makaronu czy nadal jechać na pszennym? Tutaj dostajemy reportaż o dobrych wyborach żywieniowych i tym, jak aktualne życie wpływa na to, co mamy na talerzu. Myślę jednak, że opis więcej Wam powie i mocniej zachęci.

Jeszcze nigdy nie mieliśmy tylu superfoods… i tylu rodzajów chipsów.

Jeszcze nigdy nie mieliśmy takiego problemu z definicją jedzenia.

Czy wiesz, że na Islandii uprawia się banany, a w Danii jeszcze 30 lat temu nie znano czosnku? Za życia dwóch pokoleń dokonała się globalna zmiana. Tradycyjne diety oparte na ograniczonej liczbie składników ustąpiły miejsca najrozmaitszym modom i trendom, w mediach roi się od samozwańczych ekspertów żywieniowych, a my czujemy się coraz bardziej zagubieni.

Część z nas korzysta z bogactwa, do którego wcześniej nie mieliśmy dostępu: smakuje egzotycznych ziół, zaopatruje się na ryneczkach i wymienia przepisami na wyszukane potrawy. Innych jedzenie powoli zabija: powoduje cukrzycę i problemy z sercem na skalę dotąd niespotykaną. Zdrowa żywność jest droższa i trudniej dostępna, a otyłość – paradoksalnie – coraz częściej idzie w parze z niedożywieniem.

Tak dziś jemy to pasjonujący reportaż o znikającej godzinie lunchu, sproszkowanych zamiennikach jedzenia takich jak Huel, braku czasu na gotowanie oraz rosnącej popularności weganizmu i Uber Eats. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak rewolucja żywieniowa wpływa na nasze zdrowie, relacje z ludźmi i otaczający na świat – ta książka jest dla Ciebie.

PREMIERA 11.03.

Mnie przekonuje, a Was?

16 komentarzy:

  1. To bardzo ciekawa premiera. Będę miała tę publikację na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje zainteresowania, jestem Technologiem Żywienia. Oj, lubię takie książki i zawsze czytam z dużą ciekawości, można się wiele nauczyć, dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, wiele takich publikacji uczy zdroworozsądkowego myślenia, a jedzenie (jakby nie patrzeć) to podstawa. :)

      Usuń
  3. Jeśli chodzi o mój sposób żywienia to jest fatalnie, aczkolwiek plus, że gotuje obiady codziennie ... Z ciekawości może skusze się na publikację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i tak wielki sukces. W dzisiejszych czasach bardzo mało osób ma czas na gotowanie samemu. :)

      Usuń
  4. Mnie również ta książka zaciekawiła. Z moim odżywianie różnie bywa.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Wartościowa książka. Ja stawiam na domowe posiłki i tego się trzymam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię od czasu do czasu zajrzeć do takich książek 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostrze sobie ząbki na tę pozycję i trzymam kciuki, żeby zawitała na Legimi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ktoś pasjonuje się taką tematyką, to na pewno będzie zadowolony. Ja na razie nie planuję czytać tej książki, ale może kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat jestem w trakcie poszukiwania reportażu, który by mnie zainteresował :D Chyba się na ten skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będę czekała na opinię, bo sama jestem ciekawa. :)

      Usuń
  10. Mnie ta książka przekonuje. Dzięki !

    OdpowiedzUsuń