Zapowiedź "Śpiących rycerzy" A. Fulińskiej i A. Klęczar


W dzisiejszym wydaniu Pomistrzowskich zapowiedzi przeniesiemy się nieco na południe Polski, do Tatr. Chciałabym polecić Wam II tom Dzieci dwóch kwiatów, czyli Śpiących rycerzy jako przyjemnie magiczną lekturę dla młodzieży, pełną przygód, górskich szlaków i widoków oraz poszukiwania zaklętych artefaktów.

Hanka i Igor spotykają się ponownie, tym razem podczas ferii zimowych. Oboje są uczestnikami obozu na Podhalu, zorganizowanego przez ojca Igora pod patronatem mistrza Twardowskiego. Na obozie pojawiają się też inne dzieci dwóch światów, nie wszystkie w pełni świadome swego dziedzictwa.

Guślarze ujawniają, że przed bohaterami stoi nowe zadanie: muszą zdobyć magiczny klejnot znajdujący się na jednym z tatrzańskich szczytów. Ale jak tego dokonać w środku zimy, kiedy wszędzie leży mnóstwo śniegu i nie da się wyjść na szlak? Czy śpiący rycerze spod Giewontu pomogą w poszukiwaniach? A może będzie to zupełnie kto inny? Na dodatek jest poważny problem: już od jakiegoś czasu nie ma kontaktu z mistrzem Twardowskim, co bardzo niepokoi jego wiernego koguta. Trzeba koniecznie odnaleźć czarodzieja, bo bez niego magia nie działa tak, jak powinna.

Pojawia się też pytanie: gdzie tak naprawdę są Popiel i Dragomira?

PREMIERA 25.03.2020


To jak? Ktoś czytał część pierwszą i skusi się na dwójkę? :)

29 komentarzy:

  1. To nie jest książka dla mnie, ale ładna, klimatyczna okładka. 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię czasem takie dziecięce przygody. Okładka, masz rację, bardzo nastrojowa. ;P

      Usuń
  2. Nie czytałam jeszcze pierwszej części. Premiera zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bosz, ile tych premier na środę! Zasypią nas :) Książki nie czytałam (pierwszej części), ale ostatnio pisałam artykuł o feriach na Podhalu, więc prawie jakbym była w klimatach ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda! Mam wrażenie, że wydawnictwa specjalnie ustawiają się na premiery w jednym dniu! Mogliby to na parę rozpisać. :P O, ciekawy temat! Masz go na blogu? :)

      Usuń
  4. Nie słyszałam o tej serii ale na pewno że będą zainteresownai :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie znam tej serii, ale zaproponuję jej lekturę mojej siostrzenicy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Oby książka była równie intrygująca. :)

      Usuń
  7. Okładka wprost przepiękna. Pierwszy tom też, o ile dobrze pamiętam, bardzo ładnie się prezentował, jeśli chodzi o okładkę. "Jedynki", swoją drogą, jeszcze nie czytałam, więc wpierw ewentualnie sięgnęłabym po poprzedni tom. Czasami właśnie czytam takie młodzieżowe pozycje - choćby dla odprężenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, co jak co, ale młodzieżowe powieści naprawdę odprężają. I przy ich czytaniu zawsze dobrze się bawię! Szczerze mówiąc, okładki jedynki nie widziałam i również nie czytałam. Historia jednak wydaje mi się na tyle interesująca, by szybciutko nadrobić. :)

      Usuń
  8. Zupełnie nie moje klimaty, ale bardzo mi się podoba okładka :D

    OdpowiedzUsuń
  9. brzmi ciekawie i wygląda bardzo zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam pierwszej części i raczej szybko się to nie zmieni, więc nawet nie myślę o drugiej części.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  11. Nastolatką już nie jestem, a mimo to opis mnie zainteresował :) Liczę na ciekawą przygodę z młodymi bohaterami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam obie czesci i jestem pod dużym wrażeniem. To się super czyta. Fajny pomysł na całą książkę, akcja pędzi szybko, zaskakujące zwroty akcji, postacie z mitologii słowiańskiej i bohaterowie, których nie da się nie lubić. No suuper. Moją ulubienica jest Hanka
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza część to "Mysia Wieża", tak? Mam w planach w niedalekiej przyszłości wreszcie sięgnąć po te książki. Już się nie mogę doczekać, bo ta mitologia słowiańska to miód na moje uszy. :)

      Usuń