Wydawnictwa na czynniki pierwsze: Pauza

 

Nie wiem, jak Wy, ale moje życie ostatnio pędzi jak szalone. Warto się więc chociaż na chwilę zatrzymać i odsapnąć. Chyba do podobnych wniosków doszła założycielka pewnego wydawnictwa, nadając mu iście spokojną nazwę.

Przystopujcie na parę sekund, a ja Wam opowiem o kolejnym niszowym wydawnictwie wartym uwagi...


Parę słów o + co wydają

Z tego, co przeczytałam, wynika, że wydawnictwo prowadzi jedna osoba: Anita Musioł - niesamowite, prawda? Założycielka zajmuje się wszystkim: od wyszukiwania książek, szykowania planów wydawniczych, po budżety, promocje oraz prawa publikacji i produkcję. 

Pauza specjalizuje się w wydawaniu literatury z wyższej półki i wyłącznie autorów zagranicznych. To tam czytelnicy znajdą znane i nagradzane książki z całego świata. Wydawnictwo istnieje od 2017 roku, a pierwsza powieść ukazała się już w styczniu 2018. Pauza ma na swoim koncie prawie 25 książek.


Wybrane tytuły

Przejrzałam listę publikacji wydanych nakładem Pauzy i wybrałam kilka, które mogłyby Was zainteresować. Jeśli klikniecie w okładkę, przeniesiecie się na stronę ze szczegółami. 



      

Co więcej?

Na stronie (a dokładniej podstronie O nas) pojawia się wiele filmików z YouTube'a, w których Anita Musioł opowiada, jak wygląda praca w wydawnictwie, jak przebiega proces wydawania książki, etc. Pojawiają się również rozmowy dotyczące literatury, więc z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Moim zdaniem to świetnie stworzony kącik okołoksiążkowy, pozwalający na miłe spędzenie czasu. Na Pauzę od rzeczywistości. :)



Kojarzycie Wydawnictwo Pauza? Czytaliście książki wydane ich nakładem?

20 komentarzy:

  1. Przyznam, że nie kojarzę. Pierwsze słyszę - czytam. Pozdrawiam po przed - weekendowym sprzątaniu i zakupach z maseczką w tle :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy wcześniej nie słyszałam po wydawnictwie Pauza, ale podziwiam panią Anitę, że sama ze wszystkim sobie daję radę. To naprawdę nie lada wyczyn.

    OdpowiedzUsuń
  3. O wydawnictwie słyszałam, ale jeszcze nic nie miałam okazji czytać 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tym wydawnictwie. Muszę zerknąć jakie mają ciekawe ksiażki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze niczego tego wydawnictwa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę - to niesamowite, że jedna osoba jest w stanie ogarnąć całe wydawnictwo. Książki Pauzy mam na oku już od jakiegoś czasu, ale teraz to koniecznie muszę sięgnąć po jakąś książkę, bo jestem jeszcze bardziej zaintrygowana tym co publikują.

    OdpowiedzUsuń
  7. o wydawnictwie nie slyszalam nic, ale podziwiam swoja imienniczke za to co robi... a mianowicie prowadzi sama to wydawnictwo... niesamowite !

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowite, że jedna osoba radzi sobie z tymi wszystkimi pracami w wydawnictwie. Podziwiam!
    Nie znam niestety Wydawnictwa Pauza, ale teraz widzę, że warto je poznać :)
    PS Mnie też ostatnio czas płynie jak szalony, na czym cierpi mój blog i profil na insta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam to wydawnictwo. Mają świetne książki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy wcześniej nie słyszałam o wydawnictwie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie znam tego wydawnictwa, a wydaje całkiem ciekawe książki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie kojarzę tego wydawnictwa :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam zupełnie :( będę musiała bliżej przyjrzeć się ich tytułom :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam szczerze, że do tej pory nie słyszałam o tym wydawnictwie ale bardzo lubię je poznawać więc na pewno zajrzę na stronę i poczytam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam ale nie czytałam nic co wyszło spod ich "logo" ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie kojarzę tego wydawnictwa, ale może niebawem to się zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ooo... Nic tego wydawnictwa chyba nie czytałam, ale przynajmniej w końcu kojarzę nazwę xD Rzadko się to zdarza z opisywanymi przez Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałam kilka książek wydanych przez to wydawnictwo. Niektóre są ciekawe, inne mocno przereklamowane. Najbardziej podobały mi się "Brud" i "O zmierzchu", natomiast "Czekaj, mrugaj" i "Dziennik upadku" to moim zdaniem powieści słabiutkie. Prawie wszystkie książki tego wydawnictwa są niezbyt obszerne – i dlatego po nie sięgam, bo nie lubię tygodniami tkwić nad jedną książką. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czasem sobie myślę, że niszowe wydawnictwa są jak niszowe perfumy. Doceniam, ale sięgam po łatwiejsze :) Nazwę kojarzę, ale chyba nie miałam przyjemności. Weszłam na stronę wydawnictwa, ale żadna okładka nie wygląda znajomo. Poza "Legendą o samobójstwie".

    OdpowiedzUsuń