Wydawnictwa na czynniki pierwsze: Białe Pióro


Ostatnio dyskutowaliśmy o debiutach, więc póki temat świeży, znalazłam wydawnictwo trudniące się głównie w wydawaniu debiutów. Tak, dobrze słyszycie. Rzadko które wydawnictwo podejmuje się publikacji powieści nieznanego autora - a tu, niespodzianka. Białe Pióro zadrwiło z nas wszystkich. :)


Parę słów o + co wydają

Tak, jak wspomniałam we wstępie powyżej, Białe Pióro specjalizuje się w wydawaniu debiutanckich powieści. Z tego, co przeczytałam na stronie, łapią się za głównie beletrystykę, ostatnio za fantastykę, czasami literaturę dziecięcą, a nawet poezję - czyli do wyboru do koloru. 
Książki nakładem Białego Pióra można nabyć w ich osobistej księgarni (kliknij tutaj, żeby przejść), ale współpracują też z innymi. Oczywiście, audiobooki i ebooki też wchodzą w grę. 

Najbardziej popularne

Szczerze mówiąc, nie znam żadnej książki wydanej przez Białe Pióro - pewnie przez to, że rzadko czytam debiuty. Weszłam jednak do ichniejszej księgarni i tam w zakładce popularne widnieją pozycje takie jak: 
Na krańcach luster Piotr Ferens
Zabiorę cię jesienią do Brukseli Agnieszka Korzeniewska
czy → Nietoperz Leon Agnieszka Kazała.

Nowości

Zapowiedzi żadnych nie znalazłam, ale w rączki wpadło mi parę nowości, które mogą Was zainteresować. Po kliknięciu na okładkę, przeniesiecie się na stronę z opisem.


Co więcej?

Bardzo podoba mi się pomysł Białego Pióra odnośnie wydawania książek nieznanych do tej pory autorów. Daje to im dużą szansę zaistnienia. Szkoda tylko, że Białe Pióro samo nie należy do zbyt popularnych wydawnictw. Warto byłoby dać szansę i wydawnictwu, i jego autorom-debiutantom, co myślicie? 

Strona internetowa: https://wydawnictwobialepioro.pl/


A Wy znacie Wydawnictwo Białe Pióro? Czytaliście książki wydane jego nakładem? 

51 komentarzy:

  1. Nie znam tego wydawnictwa. Coś mi się obiło o uszy, ale nic od nich nie czytałam. Myślę, że mieli fajny pomysł na działalność tak naprawdę. Wybrali niszę na rynku wydawniczym i zapełnili ją. Jak zauważyłaś, wiele wydawnictw nie chce wydawać nowych, nikomu nieznanych autorów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze też nie miałam okazji przeczytać żadnej książki wydanej nakładem wydawnictwa Białe Pióro. Myślę jednak, że ich inicjatywa jest godna pochwały, dlatego w najbliższym czasie pokuszę się o zaznajomienie, szczególnie z książkami fantasy. :)

      Usuń
  2. Jestem jak najbardziej za! Każde wydawnictwo kiedyś zaczynało.Start jest zawsze niełatwy. Trzeba się dobrze zareklamować, przekonać czytelników,że te debiuty są wartościowe.Na sukces trzeba czekać miesiącami i latami...Mnie najbardziej interesowałaby beletrystyka, bo z fantastyką mi jakoś nie po drodze.
    Pozdrawiam serdecznie Ew!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Zresztą, nie tylko wydawnictwo kiedyś zaczynało, ale każdy kiedyś zaczynał. Czy to w pisaniu książek, czy w prowadzeniu bloga - i jak powszechnie wiadomo, początki to trudny orzech. Dobrze, że powstało Białe Pióro, które wprowadza na rynek książki nieznanych autorów i pomaga im się rozwinąć. :)

      Usuń
  3. Słyszałam o tym wydawnictwie, jednak niczego od nich nie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spodobała Ci się żadna propozycja czy nie miałaś czasu? A może jakaś inna przyczyna? :)

      Usuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tym wydawnictwie ale z pewnością oferują ciekawe książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością mają świetny pomysł, by wydawać powieści debiutantów, ale czy ciekawe? Jeszcze niczego nie czytałam, ale niebawem się przekonam. :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię to wydawnictwo. Miałam już okazję przeczytać kilka książek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam okazję współpracować z tym wydawnictwem już kilka razy i wszystkim gorąco je poleca. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem pewna czy kojarzę książki tego wydawnictwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zamierzasz się przekonać i po coś sięgnąć?

      Usuń
  8. Nie słyszałam o tym wydawnistwie ale może się zapoznam :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem ich ciekawa, więc wezmę z Ciebie przykład. :)

      Usuń
  9. Znam to wydawnictwo, gdyż recenzowałam już książki, które wydaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak? Godne polecenia książki czy raczej nie?

      Usuń
  10. Oo fajny w ogóle wpis o tym jak to wygląda, skąd jest to wydawnictwo i czym się zajmuje (w sensie jakimi powieściami) :) Ja nie znam tak wydawnictw bo nie współpracuje z żadnym, a ksiązki które kupuje to z polecenie lub po prostu znam autorów i mi się podoba ich styl. Ale wielki szacun za wydawanie mało znanych autorów, WSZYSCY od czegoś zaczynali wiec to mega duże wsparcie dla takich osób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;) Ja też znam bardzo niewiele, głównie te najpopularniejsze i największe, dlatego chciałam poszukać paru niszowych, by je poznać. A przy okazji i Wam nieco przybliżyć ich nazwy. Szacunek się należy, masz rację. Przed Białym Piórem dużo pracy, żeby się wybić, że tak napiszę, ale trzymam kciuki! :)

      Usuń
  11. Nie czytałam nigdy żadnej pozycji z katalogu tego wydawnictwa ani o nim wcześniej nie słyszałam. Niemniej bardzo dobrze, że istnieje i jest otwarte na współpracę z autorami, którzy nie mają jeszcze ugruntowanej pozycji na literackiej scenie. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak. W końcu ktoś docenia początkujących autorów i daje im szansę zaistnieć. :)

      Usuń
  12. Nie znam wydawnictwa, ale mnie zaciekawiło to, że się specjalizuje w debiutach literackich, bo to jednak jest odważne z ich strony, w końcu debiuty to zawsze ruletka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy wydawaniu debiutów trzeba się naprawdę postarać, by dopracować wszystko na ostatni guzik. Inaczej książka się nie sprzeda, autor nie zaistnieje, a wydawnictwo nie będzie miało zysku. Tu najważniejsza jest promocja. :)

      Usuń
    2. A to też prawda, wydawnictwo musi zadbać o promocję i dotarcie do czytelników, bo może stracić ;). Z drugiej jednak strony, to jednak zawsze ryzyko wybrać książkę nikomu nieznanego autora i spróbować sprzedać ;)

      Usuń
    3. Dokładnie tak, ale jeśli książka jest naprawdę świetna, to sama się obroni. Wystarczy, że spodoba się paru osobom, a potem już pójdzie pocztą pantoflową. :)

      Usuń
  13. Czytałam kiedyś kilka książek tego wydawnictwa 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Z wydawnictwem nie spotkałam się, ale ciekawe jest promowanie przez nie debiutów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O wydawnictwie słyszałam. Szkoda, że jest mało znane. Możliwe, że prawdziwe perełki giną w tłumie książek innych wydawnictw, niezauwaźone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego trzeba częściej sięgać po książki niszowych produkcji. Bo nieraz te wychwalane to gnioty, a te książki, które siedzą cicho, mogą się okazać właśnie prawdziwymi perełkami. :)

      Usuń
  16. Nie słyszałam do tej pory o tym wydawnictwie. Dobrze, że czytam twojego bloga. Jest to odważne ze strony wydawnictwa. Zastanawia mnie na jakiej zasadzie ono działa. Niektóre inne wydawnictwa wydają debity, ale autor pokrywa połowę kosztów i musi dopłacać.
    Możliwe, że omijają nas naprawdę dobre książki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę, że czytasz mojego bloga. :P Tutaj nie wiem, jak działa współpraca między autorem a wydawnictwem, miejmy nadzieję, że lepiej niż opisujesz. Trzeba się chyba na własnej skórze przekonać, dlatego może warto napisać coś swojego? :)

      Usuń
  17. Nie znam tego wydawnictwa. Z wydawaniem debiutów kojarzy mi sie NOVAE RES. Oni też wydają nieznanych autorów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym, że Novae res są bardziej znani, a Białe Pióro umyka ze sceny głównej i znajduje się gdzieś na szarym tle. :)

      Usuń
  18. Kojarzę wydawnictwo, ale nie czytałam żadnej wydanej przez nie książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałaś okazji czy żaden tytuł jakoś Cię nie zachęcił?

      Usuń
  19. Znam to wydawnictwo, ale tylko dlatego, że współpracowałam (dostałam do recenzji) z dwiema autorkami, które wydały swoje książki właśnie w Białym Piórze.

    OdpowiedzUsuń
  20. O samym wydawnictwie co nieco słyszałam, czytałam wydane przez nich "Bez wytchnienia", które nie było akurat debiutem, ale jakość tej książki była naprawdę wysoka. Także ja się zgadzam, moje doświadczenia są pozytywne! :)

    PS W zdaniu "Książki nakładem Białego Pióra można nabyć w ich osobistej księgarni (kliknij tutaj, żeby przejść), ale współpracują też z innymi." chciałam kliknąć tutaj, ale nie mogłam nigdzie przejść. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Czyli widzę, że warto się zastanowić i dawać szansę niszowym Wydawnictwom, a już szczególnie temu. Dzięki za info! Już naprawiam! :)

      Usuń
    2. Ej, ale u mnie działa. :P

      Usuń
    3. Warto chociaż akurat ta książka trafiła do mnie przez autora (niezwykle kulturalnego, mam szczęście do takich!). Nie była lekturą łatwą, bo dotyczy cenzury i religii (nomen omen biorąc pod uwagę Twoją niedawną recenzję Unorthodox), ale to był kawał dobrej lektury, zresztą jeśli dobrze pamiętam to również dobrze napisanej/zredagowanej. :)

      Ej teraz mi też działa, ale słowo honoru wczoraj nie mogłam nigdzie przejść! Ja naprawdę nie chcę być zołzą.. (teraz-zawsze-będzie-się-bała-takie-rzeczy-pisać)! xD

      Usuń
    4. Trudny temat, ale to dobrze. Czasami warto sięgać po coś ambitniejszego niż pospolity romans albo obyczajówka codziennej treści. W ogóle dobrze, że wydawnictwo postanowiło wydać nie dość, że debiut, ale jest książkę, która z pewnością nie jest dla wszystkich. To dobrze o nich świadczy. Kojarzysz tytuł? :)

      Ale przecież pisz takie rzeczy! Ja tam wolę wiedzieć, kiedy jest coś nie tak, żeby móc to poprawić. I to wcale nie zołza tak robi, tylko uważny obserwator! :PP

      Usuń
    5. No właśnie to chyba nie do końca był debiut, bo kojarzę, że chyba autor coś wcześniej wydawał, ale chyba też wszystko z tym samym wydawnictwem. "Bez wytchnienia" Michał Matuszak (jakbyś chciała w szczególe to recenzowałam na blogu ;))

      Uff no całe szczęście, że tak myślisz! ♥

      Usuń
    6. Aż z ciekawości wejdę na Twojego bloga i wyszukam recenzję. :)

      Usuń
  21. Fajnie, że jest takie wydawnictwo, które daje debiutantom szansę. Zawsze trzeba przecież od czegoś zacząć, a generalnie wydawnictwa nie tak chętnie podejmują się wydania dzieł nieznanych autorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że niechętnie, bo ludzie zwykle kupują książki nie po treści, ale po okładce i nazwisku. Trochę szkoda, bo przez to umyka wiele naprawdę świetnych powieści.

      Usuń
  22. Widziałam książki tego wydawnictwa i zwróciłam na ich (profesjonalnie wykonane) okładki uwagę. Bardzo dobrze, że istnieją takie inicjatywy (dają nadzieję, szczególnie gdy właśnie dopracowuje się swoją powieść i zaczyna myśleć poważniej o jej wydaniu).

    Zapamiętam sobie także dlatego nazwę tego wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jakoś pomagam tymi postami! Będę też trzymać kciuki za Twoją powieść! :)

      Usuń