Zapowiedź 'Ballady o dwóch miastach' A. Kołakowskiej

Cześć!

Dzisiaj przychodzę do Was z wyjątkową zapowiedzią bardzo oryginalnej książki. Ballada o dwóch miastach jest najnowszą książką Agaty Kołakowskiej i zdradzę Wam, że naprawdę warto ją poznać.

Recenzja pojawi się na dniach (może już jutro?), a tymczasem odsyłam Was do opisu. ↓

Miasto jest hermetyczne i nieco zacofane. Leży w dolinie otoczonej lasem, zawsze otulonej gęstymi chmurami. Mieszkańcy nigdy nie widzą słońca. Może dlatego są wyjątkowo przygnębieni? 
Petronela Złudna, która niebawem ma przejąć rodzinną piekarnię, choć nie jest to spełnienie jej marzeń, a pokoleniowa powinność, ma wrażenie, że jest jedyną osobą w mieście zdolną odczuwać radość. I tylko ją zdaje się męczyć wszechobecny marazm. 
Przeciwieństwem Miasta jest City, zamieszkane przez aktywnych, zadowolonych z siebie ludzi, którzy stawiają na rozwój osobisty. Franz Sielanka, znany ilustrator, stara się sprostać wymaganiom miejsca, w którym żyje, i ambitnej partnerki Amandy. Mimo to coraz częściej ucieka do swojej ostoi, położonego na obrzeżach City gołębnika. Miejsce to przypomina mu o życiu, w którym wszystko było prostsze, a dni płynęły wolniej. 
Pewnego dnia z hodowli ucieka jeden z ptaków i ląduje na parapecie w rodzinnym domu Petroneli. Niespodziewany gość wkrótce zaczyna odgrywać rolę listonosza. Zafascynowany Franz czyta o miejscu, w którym można otwarcie okazywać swoje słabości, Petronela śni o tym, gdzie mogłaby sięgać po marzenia. Tym bardziej, że atmosfera w Mieście gęstnieje – po latach uaktywnia się tajemniczy morderca. Gdzie i kiedy uderzy ponownie? Jego poszukiwania stają się tłem nieczystej walki o wpływy. Tymczasem w szczęśliwym City… 
Ballada o dwóch miastach to nietuzinkowa opowieść dla tych wszystkich, którzy pragną żyć w zgodzie ze sobą. Melancholia przeplata się w niej z żartem i ironią, polityka z wątkiem kryminalnym, marzenia z miłością i obawą. Czy bohaterom tej historii urosną skrzydła? 
Agata Kołakowska powraca w najlepszym stylu – z refleksją na temat ludzkich charakterów i tendencji we współczesnym świecie.



Osoby chętne nabyć książkę przedpremierowo zapraszam na Facebooka Autorki → klik. Agata Kołakowska dorzuca autograf do egzemplarza, więc myślę, że warto się skusić :)

To jak? Kto ma w planach?

12 komentarzy:

  1. Książka już u mnie. W wolnej chwili na pewno do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również czekam bo - zapowiada się ciekawie :-) . Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja! JA! JA mam w planach ;) lubię jej styl. Przeczytałam prawie wszystkie jej książki. Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Kołakowskiej, ale oczywiście mam w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam książki tej autorki i na pewno jej najnowsza powieść również będzie ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  6. Z całą pewnością jest to powieść godna uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda na ciekawą i nietuzinkową opowieść. Czekam na Twoją recenzję, być może się skuszę na sięgnięcie po tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zaintrygował mnie tytuł oraz opis ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się świetnie opowieść

    OdpowiedzUsuń