Zapowiedź "Czasu grzechu" A. Sakowicz


Wydawnictwo Poradnia K szykuje niedługo premierę świetnej książki, której wydarzenia przeniosą nas w czasy historycznego Gdańska. Jako mieszkanka Trójmiasta jestem niezwykle zaintrygowana pierwszym tomem Jaśminowej Sagi autorstwa Anny Sakowicz, czyli Czasem grzechu.

Rodzinne tajemnice, miłość, śmierć i walka o marzenia w akompaniamencie niezwykłego miasta. Skusicie się? Jeśli nie jesteście do końca przekonani, łapcie opis:
Jaśminowa Saga to epicka opowieść o kilku pokoleniach rodziny Jaśmińskich, rozgrywająca się na tle epokowych wydarzeń, w jednym miejscu, choć w trzech różnych rzeczywistościach: w Danzig, w Wolnym Mieście Gdańsku i w Gdańsku.
Jest 1916 rok. Paweł, syn introligatora Antoniego i jego żony Elżbiety, ginie w wypadku pod kołami powozu. Katarzyna, Stasia, Julia i Piotr, rodzeństwo Pawła, sami muszą poradzić sobie z żałobą, bo rodzice coraz bardziej się od nich oddalają – ojciec poświęca się pracy, a matka zatraca się w smutku…
Antoni Jaśmiński pragnie dobrze wydać za mąż dorastające córki. Dla najstarszej znajduje syna niemieckiego antykwariusza. Czy nowoczesna i marząca o pracy w „Gazecie Gdańskiej” Katarzyna podda się woli ojca? I jaką cenę przyjdzie jej za to zapłacić? Co pocznie potulna Stasia, kiedy Antoni wskaże kandydata do jej ręki? Julia, której los poskąpił urody, boi się, że nigdy nie znajdzie męża. Piotr marzy o seminarium.
Burzliwe losy Jaśmińskich rozgrywają się w mieście o skomplikowanej historii, w którym początek ma druga wojna światowa i w którym nie zawsze dobrze jest być Polakiem; w czasach, gdy kobiety walczą o prawa wyborcze i kiedy Europą próbuje zawładnąć ideologia faszystowska. Dzieje Jaśmińskich to porywająca opowieść o marzeniach, rodzinnych tajemnicach, o miłości i śmierci, a także o niezwykłym mieście.

PREMIERA 30.09.2020


18 komentarzy:

  1. Bardzo jestem tej sagi ciekawa. Wydaje się idealnie trafiać w moje czytelnicze upodobania. Poczekam jednak na recenzje. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię sagi rodzinne, więc pewnie się jej przyjrzę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również lubię sagi, i te klimaty nadmorskie - trafiają w mój gust czytelniczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam oczywiście w planach, gdyż bardzo cenię sobie prozę Ani.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie wiem czy po ią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię sagi, lubię twórczość autorki, poczekam jednak na Twoją recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię książki z historią w tle. Zapowiada się ciekawie 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Twórczość autorki bardzo odpowiada mojemu gustowi czytelniczemu, więc tę historię na pewno poznam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. To idealna saga dla osób, które interesują się tym tematem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglada wspaniałe.muszę zapamiętać sobie ten tytuł

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiła mnie ta książka, lubię takie klimaty - sagi rodzinne, które rozgrywają się w ciekawych czasach. Będziesz recenzować? Bo chętnie się dowiem czy faktycznie warto po nią sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sagi bardzo lubię, a Autorka ma świetne pióro :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czyżby była to książka pani Anny Sakowicz? Jeśli tak, to mając w pamięci "Listy do A.", na pewno będzie to lektura warta uwagi! :) Inna sprawa, że historyczny Gdańsk brzmi bardzo kusząco. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zainteresuję się nią gdy wyjdą kolejne tomy, które zbiorą dobre recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo... widzę, że to coś dla mojej babci! Ona uwielbia takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Poczekam najpierw na pierwsze recenzje tej książki, a potem się zobaczy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Z Anią Sakowicz to mam tak, że uwielbiam jej powieści, ale rzadko po nie sięgam. Jak już jakąś dorwę, to przeważnie jestem zachwycona. Mogę śmiało powiedzieć, że - w związku z tym moim wywodem - ten mój związek jest dość skomplikowany, niejasny i zdecydowanie do podrasowania :)

    OdpowiedzUsuń