Prywatnie: kilka słów o najpiękniejszym dniu w życiu

W podsumowaniu maja obiecałam, że przyjdę ze specjalnym postem, w którym opiszę mój ślub. Trochę to trwało, przyznam, ale wreszcie jestem! 

Postanowiłam przedstawić Wam po kolei wszystko, co się działo przed i w trakcie, co byście zrozumieli, że zawsze coś może pójść nie tak, jak sobie zakładaliście, a i tak ten dzień okaże się najpiękniejszym w życiu. :)

Zacznijmy może od początku.

Ślub odbył się w sobotę 21-ego maja 2022 roku, lecz zanim do niego doszło w czwartek zaczęły pojawiać się pierwsze problemy. Wyszło na jaw, że kobietki, które odpowiadały za zamówienie ciasta zapomniały potwierdzić zamówienie online, przez co w piątek z rana moja cudowna mama biegała po mieście, szukając blach. Udało się!

Następie w piątek, kiedy pojechałam z narzeczonym do hurtowni po kwiaty, okazało się, że... uwaga! panie z hurtowni zapomniały złożyć zamówienie, choć dzwoniłam do nich z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Ale jak to? - pytałam zbaraniała. Gdzie mój cudowny, wymarzony ruskus? Nie wyjdę, dopóki nie dostanę tych przeklętych badyli! Na szczęście Paniom udało się zwędzić po kilka paczek z różnych zamówień, a ja mój ruskus otrzymałam. :)

W piątek o 12 w południe mieliśmy się również udać do ostatniej spowiedzi do Kościoła, w którym spowiedź była zawsze. Od zawsze. I co się okazało? Wyjątkowo duża msza pogrzebowa - nie wpuścili nas. Po 15 pojechaliśmy więc do innego Kościoła, gdzie zawsze i od zawsze była spowiedź. I co? Akurat nie było. Zestresowani krążyliśmy po mieście, szukając spowiedzi. Udało się znaleźć w Kościele przy dworcu. Uff!

W międzyczasie (też piątek), czyli w trakcie zawożenia na salę napojów, elementów dekoracji, alkoholu oraz krążeniem po kościołach, zadzwonił świadek i oznajmił, że ma covida. Jest chory i z narzeczoną nie przyjadą. Poziom stresu wzrósł do maksymalnego, papieros poszedł w ruch. Na szczęście Oliwier szybko znalazł zastępstwo, które - swoją drogą - okazało się świetne!   

Oczywiście, w piątek stroiliśmy też salę oraz kościół na ślub, więc poza zupą nie pamiętam, czy coś jeszcze zjadłam. Wymęczona padłam.

A w sobotę czułam totalny spokój. Chyba zbyt dużo emocji towarzyszyło mi dnia poprzedniego, dlatego jadąc na fryzurę oraz potem na makijaż poza lekkim niedowierzaniem, że to już, że za chwilę będę miała męża, że zmienię nazwisko, czułam się dobrze. Nawet pochmurna pogoda, a później deszcz zupełnie nie zmienił mojego nastroju. :)

Ślub odbył się w kameralnym kościółku, gdzie idealnie zmieściło się 50 zaproszonych gości. Myślałam, że się będę mega denerwować, czując podniosłość momentu, ale w rzeczywistości... nic. Zero stresu. Jakby to było idealne miejsce, w jakim powinnam się znaleźć. Tata prowadził mnie do ołtarza, a potem nim się obejrzałam już wychodziliśmy z kościoła jako mąż i żona. 

Po życzeniach goście pojechali na salę autokarem, a my ze świadkami śmignęliśmy autkiem. Wspomnę, że cały czas lało. Ale co z tego! 

Wesele odbyło się w stodole, czyli w ogóle cały styl wesela był iście rustykalny. Gdy podjechaliśmy na miejsce, zostaliśmy przywitani chlebem i wódką (stłukliśmy kieliszki na szczęście), ale zaaferowani i zestresowani (jedyny stres w ciągu dnia) nadchodzącym wielkimi krokami pierwszym tańcem, zapomnieliśmy, że przecież Pan Młody powinien przenieść Pannę Młodą przez próg. :) 

Po obiedzie nadszedł czas na pierwszy taniec. Układ wymyśliliśmy sami i był to swego rodzaju mix. Najpierw powoli, romantycznie sunęliśmy do dźwięków Elvisa Presleya i jego Cant't help falling in love, by pod koniec kompletnie zmienić nastrój na Ricka Astleya. Never gonna give you up było szybkie, a my zmałpowaliśmy po nim ruchy. Powiem tyle: udało nam się zaskoczyć gości! 

Wtedy też nadszedł moment na prędką sesję ślubną. I to był jedyny czas, kiedy akurat w ciągu dnia wyszło słońce. Serio. Nie żartuję. Jakby specjalnie dla nas. Co nie zmienia faktu, że na dworze okropnie wiało, a ja w swojej sukience myślałam, że zamarznę. Poszło szybko i efektywnie, za co ukłony należą się do najlepszego fotografa świata. :)

Reszta wesela poszła z górki. Tańce, picie, śmiechy, zabawy, rozmowy, jedzenie i jeszcze więcej tańców. DJ dał z siebie wszystko, a i goście nie siedzieli ciągle przy stołach, a bawili się na parkiecie. Powiem wam, że wesele uważam za ogromnie udane, mimo że w trakcie oczepin nagle... zgasło światło. Muzyka przestała grać. Okazało się, że nieopodal była burza i wyłączyło nam prąd! Dobrze, że na stołach w ramach dekoracji poustawiałam dużo świeczek, co dało specyficzny klimat. A goście myśleli, że to zaplanowane! Zwłaszcza że narzeczony świadkowej wstał i zaczął śpiewać przyśpiewki.

Poszłam szybko do właścicielki sali z pytaniem Co się dzieje? Okazało się, że przez cały dzień mieli awarię prądu, a gotowali po szkołach i piekarniach, żeby się wyrobić. Nie chcieli nam mówić, żeby niepotrzebnie nas nie stresować (za co byłam okropnie wdzięczna, bo już tego chyba bym nie przeżyła). 

Nim przyśpiewka dobrnęła do końca, wrócił prąd. Zabawa została wznowiona. Potem znów tańce, zabawy, śpiewy, jedzenie, aż przyszedł tort. Był pyszny. Serio. :) 

Wesele trwało do 3-4 w nocy. Myślałam, że nogi mi z tyłka wyjdą, a ze zmęczenia i nadmiaru wrażeń nie mogłam zasnąć. Było pięknie. Najpiękniej.

Następnego dnia poprawiny odbyły się już w moim rodzinnym domu, ale powiedzieć, że należały do spokojnych, to kłamstwo. Też tańczyliśmy, też jedliśmy po sam kurek, a do tego alkohol lał się strumieniami. 

Na zakończenie, o ile ktoś tutaj dobrnął, powiem, że mimo naprawdę wielu przeszkód udało nam się przeżyć najcudowniejsze chwile. Dlaczego? Bo z najbliższymi ludźmi. Bo mieliśmy siebie nawzajem, choć była nerwówka jak ja cię nie mogę. Cudownie było słyszeć, że goście świetnie się bawili i że nikt nie wrócił do domu głodny! Ani trzeźwy. :) Poza tym kościół, sala oraz ludzie zaangażowani w pomoc przy organizacji spisali się na medal.

I niczego, ale serio niczego bym nie zmieniała. <3

*wszystkie zdjęcia: Michał Markowski 

38 komentarzy:

  1. Przepiękna relacja, przepiękne zdjęcia, przepiękni Wy!
    A drobne niedogodności tylko dodały kolorytu tej wspaniałej uroczystości.
    Wszystkiego Najlepszego dla Was, jeszcze raz.
    Pozdrawiam serdecznie. Dziękuję, że się tym podzieliłaś. Obejrzałam i przeczytałam z wielką przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja to się cieszę, że wszystko wyszło jednak dobrze, a te niedogodności - jest co wspominać. :)

      Usuń
  2. Przede wszystkim życzę Wam wszystkiego najpiękniejszego, dużo miłości i zrozumienia 🥰
    Najważniejsze że było pięknie, klimat, zabawa i nic tego nie popsuło choć doprawdy było trochę stresu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stres był dzień przed, a w dniu ślubu to już totalny luz. :) Dziękujemy!

      Usuń
  3. Wszystkiego najlepszego! Niech szczęście i miłość towarzyszy Wam przez cały czas będąc wytycznymi we wspólnej drodze. :) Zawsze, gdy początek jest trudny, potem jest już tylko lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała relacja i niezwykła pamiątka. Wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wspomnienia jakie piękne. Aż żałuję, że tak szybko minęło. :)

      Usuń
  5. To zdjęcie ze świeczkami jest przepiękne. Czasami brak prądu potrafi stworzyć klimat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na tyle stresujących sytuacji, to wszystko udało się nad wyraz dobrze! Bądźcie razem jak najszczęśliwsi!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ miałaś oryginalną suknię. Cudna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też mi się mega podobała. :P

      Usuń
  8. Widzę że bez drobnych przygód się nie obyło, ale uśmiech też gościł. Piękna relacja. Wszystkiego najlepszego! 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie obyło się, a myślałam, że nas ominą. :P Dziękuję!

      Usuń
  9. Wyglądaliście zjawiskowo! Jeszcze raz gratuluję i życzę wielu szczęśliwych chwil.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia 😊 wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tak zdjęcia boskie - zasługa najlepszego fotografa pod słońcem. :)

      Usuń
  11. Coś bajecznego! Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku, mieliście co rusz pod górkę! Podziwiam, że mimo tych licznych perturbacji zachowałaś spokój, bo ja bym chyba w histerię wpadła :) Najważniejsze jednak, że koniec końców wszystko się pięknie udało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod górkę to mało powiedziane, to było jak zdobywanie szczytu. :P W piątek histeryzowałam, darłam się i klęłam, ale w sobotę byłam spokojna. :)

      Usuń
  13. Najważniejszej, że wszystko się udało, pomimo tego, że tyle rzeczy było przeciwko Wam. Bardzo podobają mi się zdjęcia z Waszej uroczystości ♥_♥ I cóż, szczęścia i miłości dla Was obojga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Najważniejsze, że wszystko się udało i summa summarum dzień był idealny. Dziękuję. :)

      Usuń
  14. Super, że rozwinęłaś post z Instagrama! Jeszcze raz serdeczne Wam gratuluję i życzę szczęścia! I jeszcze raz dodam, że pięknie wyglądałaś w tej oryginalnej sukni. Wygląda na to, że mimo kilku problemów (swoją drogą, mieliście przypadki jak z filmu!), ten dzień był idealny, wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju. I tak powinno być. Dzięki za podzielenie się fotografiami i relacją, naprawdę fajnie się czytało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam odrobinę rozszerzyć post z IG, bo pragnęłam się z wami tym podzielić. :) A problemy rzeczywiście brzmią jak z jakiejś komedii (chociaż uwierz, nie było nam do śmiechu :P).

      Usuń
  15. Piękni Wy:) Serdecznie gratuluję i życzę szczęścia na Nowej Drodze Życia. Sukienka cudna:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Ach, pięknie to wszystko wygląda :) Ale stresów przed ślubem nie zazdroszczę :) Mnie ten dzień czeka w przyszłym roku i chociaż sporo rzeczy mamy już załatwionych to i tak wydaje mi się, że o czymś zapomnimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staraliśmy się. :) W takim razie życzę szczęścia i mniej pecha przedślubnego. Korzystałam z równych gotowych list, więc może też spróbuj? Żeby o niczym nie zapomnieć. :)

      Usuń
  17. Piękną miałaś sukienkę! Taką inną :) Wszystkiego dobrego życzę <3 niezłe mieliście przygody, covid u świadka i burza :) Ja też brałam ślub w maju, ale 2 lata temu, szybko zleciało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To była moja wymarzona sukienka. :) O, tak, przeżyć było od groma!

      Usuń