Autorskie 10 minut - Anna Rozenberg


Witajcie w kolejnej odsłonie Autorskich 10 minut!

Dzisiejszym gościem specjalnym jest Anna Rozenberg, która musiała zmierzyć się z sześcioma niezwykle oryginalnymi pytaniami. Jeśli jesteście ciekawi odwiedzi, zapraszam poniżej, ale najpierw kilka słów o autorce.

Na koncie pisarskim Anny Rozenberg widnieją dwie wydane książki (Maski pośmiertne oraz Punkty zapalne - recenzja tutaj), a także wiele opowiadań. 

Redaktorka, ekonomistka z podróżniczym zacięciem. Na co dzień mieszka i pracuje w Wielkiej Brytanii. Każdą wolną chwilę wykorzystuje na czytanie kryminałów, egzotyczne wyprawy i głaskanie kotów, których jest niekwestionowaną wielbicielką


1) Trzech bohaterów literackich, z którymi chciałabyś spędzić święta

Wallander, Gucio z powieści Matyszczak, Rędzia z powieści Stelara – święta z nimi byłby pełne emocji, bo postacie te wspaniale się różnią

2) Dwa ulubione motywy przewodnie w książkach

Porwanie i zaginięcie

3) Jeden znienawidzony gatunek

Erotyk

1) Pisanie książek czy ich czytanie?

Pisanie, bo daje możliwość kreowania świata.

2) Wybrałabyś życie detektywa zmagającego się z wieloma problemami natury psychicznej czy wiecznie zadowolonego, zdrowego i niedającego się złapać psychopaty–mordercy?

Detektyw, ponieważ wolę gonić aniżeli być gonioną.

3) Dochodzi do tragicznego wypadku, wskutek którego tracisz zmysł. Wolałabyś stać się niewidomą czy głuchoniemą?

Niewidomą, choć sama wizja wypadku już jest wystarczająco przerażająca. 


I koniec. Czas minął. :) Bardzo dziękuję Annie Rozenberg za wzięcie udziału w zabawie i mam nadzieję, że pytania aż tak nie utrudniły życia.

A Wy jak poradzilibyście sobie ze znalezieniem odpowiedzi na powyższe pytania? Koniecznie dajcie znać, co sądzicie i jakich Wy dokonalibyście wyborów. Takich samych, zupełnie różnych, a może zagięlibyście czasoprzestrzeń i wybralibyście nieistniejącą opcję c? :)

Które pytanie wydaje się najcięższe? A jaka odpowiedź najbardziej zaskakująca? 


10 komentarzy:

  1. Autorskie 10 minut zaskakujące Ew. Chyba wybrałbym opcję c ; -) . Swoją drogą coś z Autorką wspólnego mam : uwielbiam koty :-) No i zaskoczyła mnie ta odpowiedź o detektywie - że nasza bohaterka wybrałaby życie detektywa. Wzroku nie chciałbym stracić, prędzej słuch. Pozdrawiam już w sumie poniedziałkowo Ew : - ) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wolę czytać książki, więc w moim przypadku pisanie odpada :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie pytania! Każde z nich to wyzwanie dla autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe pytania. Ja jestem z tych osób, które wolą czytać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Też lubię porwania w książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też nie znoszę erotyków :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe odpowiedzi! Z autorką łączy mnie znienawidzony gatunek i tak samo odpowiedziałabym na pytanie z detektywem.
    Ostatnie pytanie z kolei pobudziło mnie do rozmyślań i tak sobie myślę, że ja, z dwojga złego, wolałabym być niesłysząca. Utrata wzroku to dla mnie największy koszmar...

    OdpowiedzUsuń