Wydawnictwa na czynniki pierwsze: Afera


Myślę, że świetnym wydawnictwem, które chciałabym Wam pokazać i rozłożyć na czynniki pierwsze, jest Afera. Zapytacie, co w nim niezwykłego? Już śpieszę z wyjaśnieniami!

Parę słów o + co wydają

Afera szczyci się wydawaniem literatury czeskiej. Rzadko które wydawnictwo wybiera konkretny kraj, którego książki zamierzają publikować w - uwaga! - innym kraju, dlatego jest to moim zdaniem godne pochwały. Z tego, co piszą o sobie, starają się wydawać tytuły czeskich, nagradzanych oraz popularnych autorów. Znajdziemy tam współczesną prozę, reportaże, obyczajówki oraz powieści humorystyczne, czyli do wyboru do koloru. 


Najbardziej popularne

Jak już wspomniałam, sięgają po popularnych autorów, np. Jan Balabán, Bianca Bellová, Tereza Boučková, Jiří Březina, Roman Cílek i wielu, wielu innych. W zakładce popularne znalazłam parę tytułów objętych terminem bestsellerów:
Roznegliżowane Iva Procházková
Saturnin Zdeněk Jirotka
Truchlin Vojtěch Matocha
czy → Jezioro Bianca Bellová.


Zapowiedzi

Nakładem Afery niedługo ukażą się takie książki jak: (kliknijcie na okładkę, aby przenieść się na stronę zapowiedzi)

    


Co więcej?

Wydawnictwo Afera wydaje również książki związane dosłownie z językiem czeskim. Przemknęły mi książki o tym, jak nie popełnić językowych gaf, będąc za granicą, albo lektury typowe dla osób zainteresowanych krajem, jego zwyczajami, etc.

Strona internetowa: https://www.wydawnictwoafera.pl

I jak? Znaliście wcześniej to wydawnictwo? Czytaliście książki czeskich autorów?

41 komentarzy:

  1. Ciekawe i nietuzinkowe wydawnictwo. Ja mało czytam literatury francuskiej. Bardziej wolę rosyjską, ale warto wiedzieć o istnieniu takiego wydawnictwa i go popularyzować.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Francuskiej? Chyba czeskiej? ;P Ale tu masz rację, że warto wiedzieć o takiej możliwości i warto ją popularyzować. :)

      Usuń
    2. Przepraszam, jak zwykle pisze komentarz po przeczytaniu posta, z myślami już w innym kierunku. Oczywiście miałam na myśli czeskiej.

      Usuń
    3. Nie ma sprawy. Przecież zawsze można się przejęzyczyć. :P

      Usuń
  2. Świetny wpis. Rzeczywiście - nietuzinkowe wydawnictwo. Ja na razie publikuję Księgę Nocy w odcinkach. Pozdrawiam w ten burzowy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo bardzo ciekawe książki wydaje te wydawnictwo. Nie słyszałam o nim- wstyd. Muszę mu się bardziej przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że poznałaś je dzięki mnie. :)

      Usuń
  4. Przyznam, ze słyszę o nim pierwszy raz. Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to chodzi w tym cyklu - o poznawanie nowych i małych. :)

      Usuń
  5. Nie miałam jeszcze okazji poznać oferty wydawnictwa Afera, ale może kiedyś się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam tego wydawnictwa, ale chyba warto je poznać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto poznawać nowe rzeczy, jak wspomniałam wcześniej. :)

      Usuń
  7. Nigdy nie słyszałam o tym wydawnictwie, nie czytałam też niczego od czeskich autorów, ale prawdę powiedziawszy jakoś też mnie do tego nie ciągnie - przynajmniej na razie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. :) Sama również jeszcze nie miałam przyjemności zaznajomić się z literaturą czeską, ale chętnie w przyszłości nadrobię.

      Usuń
  8. Podoba mi si ten wpis... będzie o innych wydawnictwach?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. :) Już dwa wydawnictwa zostały poddane rozłożeniu na czynniki pierwsze, więc zapraszam do poprzednich postów. Niemniej, kolejne również otrzymają swoją kolej. :)

      Usuń
  9. Nie słyszałam wcześniej o tym wydawnictwie. W dużej mierze pewnie dlatego, że akurat nie siedzę w temacie literatury czeskiej. Kojarzę jednak, że w dzieciństwie miałam kontakt z przygodami Żwirka i Muchomorka ("Opowieści z mchu i paproci"), a także perypetiami Rumcajsa. Twórcą losów wyżej wymienionych bohaterów jest Václav Čtvrtek. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo. W Polsce jednak największą popularnością (oprócz literatury polskiej, oczywiście) cieszy się amerykańska, angielska i skandynawska. Warto dać jednak szansę nieco mniej znanej. :)

      Usuń
  10. Nie słyszałam o wydawnictwie, nie widziałam też ich książek nigdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo chyba ich książki można kupić jedynie przez stronę wydawnictwa - chyba. Tego akurat nie jestem pewna. :)

      Usuń
  11. Nie znałam wcześniej tego wydawnictwa, także bardzo się cieszę, że mogłam dowiedzieć się o nim czegoś więcej. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamierzasz kiedyś coś przeczytać od Afery? :)

      Usuń
  12. O wydawnictwie słyszę pierwszy raz, ale z chęcią przyjrzę się mu bliżej. Oferta wydaje się bardzo ciekawa.
    Carrrolina Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznaję, że nie slyszałam o tym wydawnictwie. Czas pochylić się nad literaturą naszego sąsiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Dopóki się czegoś nie pozna, nie powinno się z góry odrzucać. :)

      Usuń
  14. Obiła mi się o uszy nazwa wydawnictwa już nie raz, ale z książkami od nich nie miałam jeszcze do czynienia. Musze przejrzeć ich ofertę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że znajdziesz tam coś dla siebie. :)

      Usuń
  15. No to już wiem, czemu o tym wydawnictwie nie słyszałam - chyba nic czeskiego nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja też myślę, że to pewnie dlatego. :P

      Usuń
  16. Gdzieś mi tam mignęło to wydawnictwo, ale nie miałam jeszcze okazji poznać żadnej książki przez nie wydanej. W ogóle baaaardzo rzadko sięgam po twórczość naszych południowych sąsiadów, na ten moment pamiętam tylko, że przeczytałam serię "Arystokratka", która jest autorstwa czeskiego pisarza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kompletnie nie znam "Arystokratki". Zresztą, ja również jestem nieco na bakier z czeską twórczością, ale myślę, że najwyższy czas to zmienić i dać szansę. :)

      Usuń
  17. Ryzykowne zagranie. Literatura czeska jest bardzo słabo znana, ale wierzę, że przy dobrym marketingu da się ją wypromować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ale może są jacyś ludzie, którzy chętnie pochłaniają literaturę czeską? :)

      Usuń
  18. Pierwszy raz słyszę o tym wydawnictwie, ale w sumie mnie nie to dziwi. To jedno z tych, których się poszukuje, kiedy jest taka potrzeba. Ja potrzeby nie odczuwam, bo jakoś nie po drodze mi z czeską literaturą. Próbowałam wielokrotnie i niestety nie zaiskrzyło. Jest bardzo specyficzna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie, tak po chwili refleksji, dochodzę do wniosku, że "Nieznośną lekkość buty" Kundery jestem w stanie znieść na spokojnie, choć o wielkiej miłości nie ma mowy.

      Usuń
    2. Muszę się kiedyś zapoznać z literaturą czeską. W ogóle planuję przeczytać przynajmniej jedną książkę z każdego kraju - ot, takie małe wyzwanko made by me. :)

      Usuń