Lubisz Harry'ego Pottera? Oto kilka książek innych autorów, które mogą ci się spodobać


Czas na nową serię postów na Pomistrzowsku! Co by nie było zbyt nudno i leniwie, zwłaszcza w to przepiękne, zimowe popołudnie. :) Cały myk polega na polecaniu wam książek (żadna nowość :D) z tematyką/bohaterami/motywami podobnymi do znanym wam już na pewno powieściom. Zacznę od czegoś popularnego, przygodowego i... magicznego!

Lubisz Harry'ego Pottera?
Jeśli tak, to sięgnij po:

       

Każda z w/w książek posiada motyw magicznej (bądź niezwykłej) szkoły, a główni bohaterowie ze wszystkich sił próbują uratować świat, pokonać czarny charakter lub poznać prawdę o sobie albo o najbliższych osobach. W niektóre książki wplątany jest czarodziejski pociąg, w inne akademia tworząca potwory pożerające uczniów. Nieraz przeważa klimat baśni, zaś kiedy indziej mroczna tajemnica morderstwa sprzed lat. 

W każdej z tych sześciu książek znajdziecie coś, co z pewnością przypadnie do gustu fanom Harry'ego Pottera. Gwarantuję, że się w tych powieściach zakochacie - tak, jak ja. :) 

Macie jakąś w planach? Słyszeliście o którymś tytule? 

8 komentarzy:

  1. Harrego Pottera znam tylko z ekranizacji, książek nie czytałam. Nie znam również prezentowanych przez Ciebie książek. Kojarzę je jedynie z sieci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post. Bardzo lubiłam HP w dzieciństwie i początkach okresu nastoletniego. Pamiętam początki szału na to wszystko! Później próbowałam zachęcić młodsze rodzeństwo do lektury tych książek oraz oglądania filmów. Niestety bez większego skutku... Kojarzę niektóre tytuły. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam film "Akademia dobra i zła" i tak średnio mi się podobał, więc książka już mnie nie ciekawi. "Scholomance" na pewno przeczytam, bo bardzo lubię książki autorki. "Cień i kość", oraz pozostałe dwie serie z tego uniwersum, to dla mnie majstersztyk i na pewno jeszcze do nich wrócę. Są idealne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale dobrze wiedzieć, że są takowe pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odbiegając od tematu mam identyczne pokrycie na fotele i kanapę ;)
    A w związku z tematem. mam na oku Scholomance.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie szukam pomysłów na prezenty dla córci pod choinkę :) Dziękuję za podpowiedź! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cień i kość nadal w planach!

    OdpowiedzUsuń
  8. To ja dorzucę serię o Simonie Snow :D

    OdpowiedzUsuń